Reklama w wynikach wyszukiwarek a reklama kontekstowa - jakie są różnice?
Reklamowanie w wyszukiwarkach w formie linków sponsorowanych, kojarzona jest jedynie w formie reklamy przy wynikach wyszukiwania. Jest to mylne przekonanie, dlatego że korporacjom, chcącym się wylansować, udostępniane są dwa wersje eksponowania reklamy. Jest to:
- promocja poprzez przeglądarkę Google,
- jak również sieć partnerską Google - w formie reklamy kontekstowej.
Promocja w wyszukiwarkach w formie linków sponsorowanych jest skuteczną postacią dotarcia do odbiorców. Do niebagatelnych wartości tegoż pokroju promocji przynależą zazwyczaj reklamy wyświetlające się tylko tym Internautom, którzy szukają konkretnych faktów albo obsługi tematycznie wiążących się z działalnością reklamującej się firmy. Na dodatek, reklamodawca opłaca jedynie za wynik, a nie pełną kampanię. Bez względu od liczby wyświetleń reklamy firmy, opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie ewentualnego klienta firmy w wyświetlaną w wyszukiwarce reklamę.
Z punktu widzenia akcji, na bazie jej budżetu oraz stawek za koszt kliknięcia, jakości przygotowanej promocji, reklamy biorą obecność w Rankingu Reklam. Konsekwencją tego typu działania jest pojawianie się reklam na górze strony nad naturalnymi wynikami i z prawej strony obok naturalnych wyników odszukiwania.